ARTYKUŁ
Kształtowanie marki miejsca na przykładzie polityki Dubaju w latach 1989–2019
Więcej
Ukryj
1
Doktor, Instytut Socjologii i Pedagogiki, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
2
Magister, Społeczna Akademia Nauk w Warszawie, Wydział Nauk Humanistycznych
Data publikacji: 31-12-2019
Stosunki Międzynarodowe – International Relations 2019;55(4)
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Dubaj w ciągu zaledwie kilkudziesięciu lat przeszedł ogromną przemianę polityczną, gospodarczą i społeczną. Stał się ultranowoczesną metropolią i obecnie jest jednym z najchętniej odwiedzanych i rozpoznawalnych przez turystów miast na świecie.
W artykule przeanalizowano strategię rozwoju marki miejsca oraz podejmowanych działań przez rządzących emiratem o charakterze reklamowym i promocyjnym, które wpłynęły na postrzeganie Dubaju i ukształtowanie jego tożsamości, a także wyznaczenie nowych światowych trendów. Spójne zarządzanie marką miejsca i wykorzystywanie innowacyjnych narzędzi promocyjnych oraz nowinek technologicznych spowodowały, że emirat w ciągu trzech dekad stał się najpopularniejszym miejscem turystycznym i ośrodkiem globalnego handlu. Uznawany jest także za jedno z najbardziej rozwiniętych i najszybciej rozwijających się miast. Marka „Dubaj” wiąże się z innowacyjnością, ultranowoczesną architekturą, bogactwem, a także z wieloma znanymi na całym świecie eventami.